De zeurpelgrim - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk en Henk B en ORK - WaarBenJij.nu De zeurpelgrim - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk en Henk B en ORK - WaarBenJij.nu

De zeurpelgrim

Blijf op de hoogte en volg Henk en Henk

14 September 2016 | Spanje, Roncesvalles

Pelgrims zijn er in soorten en maten. Lange dikke, heel dikke en dunne. Een andere categorie vormen de zogenaamde zeurpelgrims. Twee Amerikaanse dames beklagen zich dat ze in de rij moeten staan om aan de beurt te komen terwijl ze gereserveerd hebben. Een Spaanse dame komt binnen terwijl het regent. Ze vraagt waar ze haar getransporteerde rugzak kan ophalen. We brengen haar naar het vertrek waar de bagage opgeslagen ligt. Ze neemt er alle tijd voor voordat ze zover is. Dan vraagt ze waar het hotel is. We leggen het haar uit met het idee dat ze daar een bed heeft, maar nee ze blijkt een bed in het campamento te hebben. Er gaat weer enige tijd overheen voor ze zover is dat we haar kunnen wijzen waar ze heen moet. Dat ze naar het campamento moet staat madame helemaal niet aan ze trekt een zuur gezicht en vraagt waar het avondeten geserveerd wordt. Ze blijkt geen ticket te hebben voor een pelgrimsmaaltijd en er zijn ook geen kaartjes meer beschikbaar. Ze loopt op hoge poten naar Juanpe. Die haar in haar moedertaal duidelijk maakt dat alle tickets uitverkocht zijn. Haar humeur wordt er niet beter op. Eindelijk vertrekt ze dan naar het campamento om ook daar het geduld van de hospitalero op de proef te stellen. Gelukkig zijn de dankbare pelgrims in de meerderheid.

• 14 September 2016 - 21:57

Angela:

De 'zeurpelgrim' heeft mogelijk een langere weg te gaan dan de 'dankbare'.

• 14 September 2016 - 22:05

Joke:

Ach, wel zielig.....
    Dan waarderen jullie de lieve tolerante eega's des temeer.
    Liefs Joke

• 15 September 2016 - 11:01

Henk Windgassen:

Henk & Henk en mede hospitaleros,genoten van jullie verhalen en geamuseerd over jullie de verborgen talenten die onder deze omstandigheden opborrelen.Henk en Henk we wensen jullie veel sukses bij de volgende uitdaging ,jullie fietstocht.Met hartelijke groeten Teuny en Henk

• 16 September 2016 - 15:24

Gea Oude Elferink:

het is maar goed dat jullie tot 10 kunnen tellen en zulke lieve EGA,s thuis hebben?????